Z miłości do zdrowia, czyli 14 prostych sposobów na zadbanie o siebie w Walentynki (i nie tylko)

Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że zbliżają się Walentynki. Dla niektórych to najbardziej romantyczna data w roku, dla innych – dzień jak co dzień. Niezależnie od tego, czy traktujecie święto zakochanych na poważnie, czy z przymrużeniem oka – możecie wykorzystać je jako okazję do zadbania o siebie bez wyrzutów sumienia.

Nie ważne, jak zamierzacie spędzać ten wieczór: samotnie, z drugą połówką, czy ze znajomymi – zapoznajcie się z naszą listą i zobaczcie, jak przy okazji święta zakochanych zadbać o siebie i najbliższych.

1. Porządny trening

W codziennym pędzie ciężko jest wygospodarować czas na solidne treningi, może więc warto wykorzystać na to walentynkowy wieczór? Aktywność fizyczna to jedna z najlepszych metod walki ze stresem. Intensywny wysiłek pozwala na chwilę zapomnieć o codziennych problemach, ale to nie jedyna z jego zalet. W trakcie ćwiczeń uruchamiają się na co dzień nie używane partie mięśni, poza tym poprawia się ukrwienie skóry. W Internecie dostępnych jest mnóstwo darmowych filmów z ćwiczeniami. Wystarczy kilka metrów wolnej podłogi i woda do picia. Trening w parze też będzie świetną zabawą!

2. Wystawna kolacja

Na co dzień nikt nie ma czasu na wertowanie książek kucharskich i szukanie w sklepach wymyślnych składników. Ciężko jest wygospodarować godzinę lub dwie i środki na efektowne dania. A może potraktujecie święto zakochanych jako pretekst do wypróbowania nowego przepisu? Wykorzystajcie droższe, bardziej ekskluzywne składniki albo skomponujcie wielodaniową ucztę dla znajomych i domowników. Jeśli ta myśl Was przerasta, zawsze możecie poprosić bliskich o pomoc w gotowaniu. Konieczność często zmusza nas do oszczędzania i nie pozwala rozwinąć kulinarnych skrzydeł, ale w ten jeden karnawałowy wieczór pozwólcie sobie zaszaleć i spróbujcie czegoś ekstra!

3. Relaksujące rozciąganie

Pomysł z domowymi ćwiczeniami Wam nie odpowiada? Zacznijcie od czegoś mniej wymagającego. Włączcie swoją ulubioną muzykę, przewietrzcie pokój i się porozciągajcie. Jeśli dawno tego nie robiliście, wyszukajcie w sieci sekwencje ćwiczeń na rozciąganie całego ciała. Jeżeli macie pracę siedzącą, skupcie się na odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa. Zmniejsza to napięcie mięśni i poprawia krwi do mózgu. Żeby nie nabawić się kontuzji, przed rozciąganiem wykonajcie kilka prosty ćwiczeń – pajacyków, przysiadów, podskoków – ponieważ nie wolno rozciągać nierozgrzanych mięśni.

4. Odprężająca kąpiel

A skoro już przy rozgrzewaniu jesteśmy… Może warto pozwolić sobie na długą, odprężającą kąpiel? Szczególnie po wysiłku, gorąca woda pozwala się zrelaksować mięśniom. Zapalcie świeczki, zadbajcie o muzykę i zapachy… Nie musicie kupować specjalnych dodatków do kąpieli, ponieważ wszystko, czego potrzebujecie, jest już w kuchni: sól kuchenna, cynamon, a nawet mleko. Przed wejściem zadbajcie tylko o to, żeby do łazienki nie dobijał się żaden z domowników 😊

5. Masaż – przyjemny i pożyteczny

Choć możecie natrafić na problem z dostępnością terminów, zastanówcie się, czy z okazji 14. lutego nie chcielibyście sprezentować sobie masażu? Prawie każdy mógłby znaleźć taki, który odpowiada potrzebom jego ciała. Najlepiej będzie poprosić o radę masażystę. Odpowiedzialny specjalista przed zabiegiem przeprowadzi z Wami ankietę dotyczącą stanu zdrowia i pomoże dopasować najlepszy zabieg.

6. Wyciszenie na spacerze

Jeżeli w Waszym życiu brakuje oddechu i chwili na przemyślenie pewnych spraw, zaplanowanie czegoś lub po prostu – czasu spędzonego z własnymi myślami – warto wykorzystać Walentynki na randkę ze…sobą. Jej zaletą jest to, że nie trzeba się na nią szykować – wystarczą wygodne buty. Godzina we własnym towarzystwie może być tym, czego Wasza psychika potrzebuje najbardziej.

7. Morsowanie – nie dla każdego!

Jeśli nie jesteście nowicjuszami morsowania, może wybierzecie się na walentynkową „kąpiel”? Morsowanie ma wiele zalet, a jedną z największych jest ogromny dopływ endorfin, czyli hormonów szczęścia, jaki powoduje! Należy jednak podejść do sprawy odpowiedzialnie, przygotować się merytorycznie i skonsultować z lekarzem. Dlatego, jeśli jeszcze tego nie robiliście, lepiej nie skaczcie do przerębla bez zastanowienia, inaczej święto zakochanych spędzicie w szpitalu.

8. Zadbajcie o… ekwipunek

Jesteście przeciwnikami świętowania w ten dzień? Świetnie! To znaczy, że możecie spędzić ten czas w 100% produktywnie. Jak? Warto sprawdzić stan odzieży sportowej na nowy sezon i dokonać potrzebnych napraw. W zimie jest na to więcej czasu, a ekwipunek będzie czekał na pierwszy wiosenny wypad. Zaimpregnujcie obuwie, sprawdźcie stan sprzętu, upewnijcie się, że materac nie wymaga naprawy, a w moskitierze nie ma dziur. Po takim dniu na pewno nikt nie posądzi Was o spędzanie Walentynek w romantyczny sposób 😊

9. Zaplanujcie wakacje marzeń

14. lutego to dzień dobry jak każdy inny, żeby zatroszczyć się o swoje marzenia. Możecie spędzić wieczór planując wakacyjne wyjazdy w nieokreślonej przyszłości… albo też jedno z takich odległych marzeń zamienić w konkretny plan. Przejście Głównego Szlaku Beskidzkiego? „Pokonanie” Wybrzeża rowerem? Puśćcie wodze fantazji, a potem zajmijcie się organizacją. Kosztorys, daty, potrzebny sprzęt i dokumenty – zamiana marzeń w plany to żmudny, ale niezbędny proces. Po wieczorze spędzonym w ten sposób na pewno poczujecie satysfakcję.

10. Chwila w terenie

Święto zakochanych można wykorzystać na krótki wypad na łono natury. Spakujcie prowiant oraz termos do plecaka, i wybierzcie się na zimową wędrówkę. Odwiedźcie najbliższy park krajobrazowy lub las, albo wybierzcie się na dalszy wypad i eksplorację nowej okolicy. Zadbajcie tylko o strój dobrany do pogody!

11. Zróbcie sobie (praktyczny) prezent

Nie wszystkie pary obdarowują się w Walentynki prezentami. Pluszowe misie i serca niektórym nie kojarzą się zbyt dobrze, ale w kwestii prezentu można chyba pójść na pewien… kompromis. Zawsze warto kupić coś pożytecznego, co nie będzie zbierało kurzu na półce przez kolejne 10 lat. Buty do biegania z dobrą amortyzacją? Praktyczna czołówka do biegania i na wypady? Dobra czapka pod kask? Zadbajcie o siebie, uzupełniając sportowy ekwipunek.

12. Przygotujcie listę podróżniczych zakupów

Kiedy dopiero zaczynacie swoje turystyczne przygody, możecie być przytłoczeni myślą o ekwipunku, jaki powinniście skompletować. To będzie Was niepotrzebnie hamować. Jak temu zaradzić? Jeśli od dawna marzyliście np. o turystyce górskiej i jesteście zdeterminowani, żeby zacząć – wykorzystajcie Walentynki na skompletowanie listy brakującego ekwipunku. Najpierw przejrzyjcie szafy, zorientujcie się co już macie, a później przygotujcie możliwie krótką listę rzeczy potrzebnych na pierwszy wypad. Nie przesadzajcie z ilością! Wraz ze wzrostem doświadczenia zakupy będą bardziej przemyślanie i dopasowane do Waszych potrzeb.

13. Inspirujący czas (przed ekranem)

Jeśli marzy Wam się wyjazd w góry, 14. lutego możecie nadrobić górskie zaległości filmowe. Słyszeliście o filmie dokumentalnym „Free Solo”, który dostał Oscara w 2019 roku? Opowiada on historię Alexa Honnolda, który jako pierwszy spróbował samotnej wspinaczki bez zabezpieczeń na ścianę El Capitan w Parku Narodowym Yosemite w Stanach Zjednoczonych. Zdjęcia zapierają dech w piersiach!


14. Zróbcie coś dla kogoś!

Na koniec ostatnia propozycja. Można święto zakochanych wykorzystać do pomocy komuś, kto naprawdę jej potrzebuje. Porozmawiajcie ze starszą sąsiadką, zapytajcie, czy w tygodniu pomóc jej w zakupach. A może zrobicie znajomej parze wyjątkowy prezent i zaopiekujecie się ich dzieckiem? Dzięki temu będą mogli na chwilę odpocząć od codzienności. Jeśli nie będą wiedzieli, co zrobić, możecie podsunąć im kilka pomysłów z tej listy 😊

Pamiętajcie jednak, że nie ważne, co zrobicie, najważniejsze, żebyście na koniec dnia czuli satysfakcję. Mamy nadzieję, że ta lista będzie dla Was inspiracją do zadbania o siebie i bliskich nie tylko w Walentynki!

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tematycznie

Powiązane Wpisy

10 pomysłów na aktywność wiosną

Wiosna to najlepsza okazja na powrót do aktywnego trybu życia. Gdy zima dobiega końca, z utęsknieniem wypatrujemy pierwszych promieni słońca i marzymy o jak najszybszym

Ruszajcie w Dziką Odyseję!

Ciekawi cię, czy jest to realne, by odwiedzić wszystkie 23 Polskie Parki Narodowe? Tak jest to realne. Mało tego, jest już grono rodzin z dziećmi,