Z miłości do zdrowia, czyli 14 prostych sposobów na zadbanie o siebie w Walentynki (i nie tylko)

Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że zbliżają się Walentynki. Dla niektórych to najbardziej romantyczna data w roku, dla innych – dzień jak co dzień. Niezależnie od tego, czy traktujecie święto zakochanych na poważnie, czy z przymrużeniem oka – możecie wykorzystać je jako okazję do zadbania o siebie bez wyrzutów sumienia.

Nie ważne, jak zamierzacie spędzać ten wieczór: samotnie, z drugą połówką, czy ze znajomymi – zapoznajcie się z naszą listą i zobaczcie, jak przy okazji święta zakochanych zadbać o siebie i najbliższych.

1. Porządny trening

W codziennym pędzie ciężko jest wygospodarować czas na solidne treningi, może więc warto wykorzystać na to walentynkowy wieczór? Aktywność fizyczna to jedna z najlepszych metod walki ze stresem. Intensywny wysiłek pozwala na chwilę zapomnieć o codziennych problemach, ale to nie jedyna z jego zalet. W trakcie ćwiczeń uruchamiają się na co dzień nie używane partie mięśni, poza tym poprawia się ukrwienie skóry. W Internecie dostępnych jest mnóstwo darmowych filmów z ćwiczeniami. Wystarczy kilka metrów wolnej podłogi i woda do picia. Trening w parze też będzie świetną zabawą!

2. Wystawna kolacja

Na co dzień nikt nie ma czasu na wertowanie książek kucharskich i szukanie w sklepach wymyślnych składników. Ciężko jest wygospodarować godzinę lub dwie i środki na efektowne dania. A może potraktujecie święto zakochanych jako pretekst do wypróbowania nowego przepisu? Wykorzystajcie droższe, bardziej ekskluzywne składniki albo skomponujcie wielodaniową ucztę dla znajomych i domowników. Jeśli ta myśl Was przerasta, zawsze możecie poprosić bliskich o pomoc w gotowaniu. Konieczność często zmusza nas do oszczędzania i nie pozwala rozwinąć kulinarnych skrzydeł, ale w ten jeden karnawałowy wieczór pozwólcie sobie zaszaleć i spróbujcie czegoś ekstra!

3. Relaksujące rozciąganie

Pomysł z domowymi ćwiczeniami Wam nie odpowiada? Zacznijcie od czegoś mniej wymagającego. Włączcie swoją ulubioną muzykę, przewietrzcie pokój i się porozciągajcie. Jeśli dawno tego nie robiliście, wyszukajcie w sieci sekwencje ćwiczeń na rozciąganie całego ciała. Jeżeli macie pracę siedzącą, skupcie się na odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa. Zmniejsza to napięcie mięśni i poprawia krwi do mózgu. Żeby nie nabawić się kontuzji, przed rozciąganiem wykonajcie kilka prosty ćwiczeń – pajacyków, przysiadów, podskoków – ponieważ nie wolno rozciągać nierozgrzanych mięśni.

4. Odprężająca kąpiel

A skoro już przy rozgrzewaniu jesteśmy… Może warto pozwolić sobie na długą, odprężającą kąpiel? Szczególnie po wysiłku, gorąca woda pozwala się zrelaksować mięśniom. Zapalcie świeczki, zadbajcie o muzykę i zapachy… Nie musicie kupować specjalnych dodatków do kąpieli, ponieważ wszystko, czego potrzebujecie, jest już w kuchni: sól kuchenna, cynamon, a nawet mleko. Przed wejściem zadbajcie tylko o to, żeby do łazienki nie dobijał się żaden z domowników 😊

5. Masaż – przyjemny i pożyteczny

Choć możecie natrafić na problem z dostępnością terminów, zastanówcie się, czy z okazji 14. lutego nie chcielibyście sprezentować sobie masażu? Prawie każdy mógłby znaleźć taki, który odpowiada potrzebom jego ciała. Najlepiej będzie poprosić o radę masażystę. Odpowiedzialny specjalista przed zabiegiem przeprowadzi z Wami ankietę dotyczącą stanu zdrowia i pomoże dopasować najlepszy zabieg.

6. Wyciszenie na spacerze

Jeżeli w Waszym życiu brakuje oddechu i chwili na przemyślenie pewnych spraw, zaplanowanie czegoś lub po prostu – czasu spędzonego z własnymi myślami – warto wykorzystać Walentynki na randkę ze…sobą. Jej zaletą jest to, że nie trzeba się na nią szykować – wystarczą wygodne buty. Godzina we własnym towarzystwie może być tym, czego Wasza psychika potrzebuje najbardziej.

7. Morsowanie – nie dla każdego!

Jeśli nie jesteście nowicjuszami morsowania, może wybierzecie się na walentynkową „kąpiel”? Morsowanie ma wiele zalet, a jedną z największych jest ogromny dopływ endorfin, czyli hormonów szczęścia, jaki powoduje! Należy jednak podejść do sprawy odpowiedzialnie, przygotować się merytorycznie i skonsultować z lekarzem. Dlatego, jeśli jeszcze tego nie robiliście, lepiej nie skaczcie do przerębla bez zastanowienia, inaczej święto zakochanych spędzicie w szpitalu.

8. Zadbajcie o… ekwipunek

Jesteście przeciwnikami świętowania w ten dzień? Świetnie! To znaczy, że możecie spędzić ten czas w 100% produktywnie. Jak? Warto sprawdzić stan odzieży sportowej na nowy sezon i dokonać potrzebnych napraw. W zimie jest na to więcej czasu, a ekwipunek będzie czekał na pierwszy wiosenny wypad. Zaimpregnujcie obuwie, sprawdźcie stan sprzętu, upewnijcie się, że materac nie wymaga naprawy, a w moskitierze nie ma dziur. Po takim dniu na pewno nikt nie posądzi Was o spędzanie Walentynek w romantyczny sposób 😊

9. Zaplanujcie wakacje marzeń

14. lutego to dzień dobry jak każdy inny, żeby zatroszczyć się o swoje marzenia. Możecie spędzić wieczór planując wakacyjne wyjazdy w nieokreślonej przyszłości… albo też jedno z takich odległych marzeń zamienić w konkretny plan. Przejście Głównego Szlaku Beskidzkiego? „Pokonanie” Wybrzeża rowerem? Puśćcie wodze fantazji, a potem zajmijcie się organizacją. Kosztorys, daty, potrzebny sprzęt i dokumenty – zamiana marzeń w plany to żmudny, ale niezbędny proces. Po wieczorze spędzonym w ten sposób na pewno poczujecie satysfakcję.

10. Chwila w terenie

Święto zakochanych można wykorzystać na krótki wypad na łono natury. Spakujcie prowiant oraz termos do plecaka, i wybierzcie się na zimową wędrówkę. Odwiedźcie najbliższy park krajobrazowy lub las, albo wybierzcie się na dalszy wypad i eksplorację nowej okolicy. Zadbajcie tylko o strój dobrany do pogody!

11. Zróbcie sobie (praktyczny) prezent

Nie wszystkie pary obdarowują się w Walentynki prezentami. Pluszowe misie i serca niektórym nie kojarzą się zbyt dobrze, ale w kwestii prezentu można chyba pójść na pewien… kompromis. Zawsze warto kupić coś pożytecznego, co nie będzie zbierało kurzu na półce przez kolejne 10 lat. Buty do biegania z dobrą amortyzacją? Praktyczna czołówka do biegania i na wypady? Dobra czapka pod kask? Zadbajcie o siebie, uzupełniając sportowy ekwipunek.

12. Przygotujcie listę podróżniczych zakupów

Kiedy dopiero zaczynacie swoje turystyczne przygody, możecie być przytłoczeni myślą o ekwipunku, jaki powinniście skompletować. To będzie Was niepotrzebnie hamować. Jak temu zaradzić? Jeśli od dawna marzyliście np. o turystyce górskiej i jesteście zdeterminowani, żeby zacząć – wykorzystajcie Walentynki na skompletowanie listy brakującego ekwipunku. Najpierw przejrzyjcie szafy, zorientujcie się co już macie, a później przygotujcie możliwie krótką listę rzeczy potrzebnych na pierwszy wypad. Nie przesadzajcie z ilością! Wraz ze wzrostem doświadczenia zakupy będą bardziej przemyślanie i dopasowane do Waszych potrzeb.

13. Inspirujący czas (przed ekranem)

Jeśli marzy Wam się wyjazd w góry, 14. lutego możecie nadrobić górskie zaległości filmowe. Słyszeliście o filmie dokumentalnym „Free Solo”, który dostał Oscara w 2019 roku? Opowiada on historię Alexa Honnolda, który jako pierwszy spróbował samotnej wspinaczki bez zabezpieczeń na ścianę El Capitan w Parku Narodowym Yosemite w Stanach Zjednoczonych. Zdjęcia zapierają dech w piersiach!


14. Zróbcie coś dla kogoś!

Na koniec ostatnia propozycja. Można święto zakochanych wykorzystać do pomocy komuś, kto naprawdę jej potrzebuje. Porozmawiajcie ze starszą sąsiadką, zapytajcie, czy w tygodniu pomóc jej w zakupach. A może zrobicie znajomej parze wyjątkowy prezent i zaopiekujecie się ich dzieckiem? Dzięki temu będą mogli na chwilę odpocząć od codzienności. Jeśli nie będą wiedzieli, co zrobić, możecie podsunąć im kilka pomysłów z tej listy 😊

Pamiętajcie jednak, że nie ważne, co zrobicie, najważniejsze, żebyście na koniec dnia czuli satysfakcję. Mamy nadzieję, że ta lista będzie dla Was inspiracją do zadbania o siebie i bliskich nie tylko w Walentynki!

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematycznie

Powiązane Wpisy

10 pomysłów na aktywność wiosną

Wiosna to najlepsza okazja na powrót do aktywnego trybu życia. Gdy zima dobiega końca, z utęsknieniem wypatrujemy pierwszych promieni słońca i marzymy o jak najszybszym

Ruszajcie w Dziką Odyseję!

Ciekawi cię, czy jest to realne, by odwiedzić wszystkie 23 Polskie Parki Narodowe? Tak jest to realne. Mało tego, jest już grono rodzin z dziećmi,