Jak wykorzystać smartphone do aktywności fizycznej

Czy smartfon ma coś wspólnego ze sportem?

Dziś telefon, a w zasadzie minikomputer, towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Są nawet tacy, którzy nie wyobrażają sobie bez niego wizyty w toalecie. Spędzamy z nim wiele czasu, poświęcamy mu mnóstwo urywków naszej rzeczywistości i czasem trudno nam bez niego żyć. 

Zastąpił wiele życiowych aktywności, ale przecież powstał po to, aby służyć człowiekowi. Jednak czy da się wykorzystać go także do aktywności sportowej? Jak najbardziej! Poniżej przedstawiamy kilka propozycji.

Aplikacje dla sportowców

Twórcy aplikacji usprawniają niemal każdą dziedzinę naszego życia. Podobnie jest w przypadku ćwiczeń fizycznych. Odpowiedni program zmierzy ilość wykonanych przez nas kroków, sprawdzi trasę, którą się poruszamy i przeliczy, ile kalorii udało nam się spalić. Aplikację można skonfigurować na wiele sposobów, a jeszcze większą wygodę zyskamy dzięki sparowaniu telefonu z zegarkiem.

Smartwatche i smartbandy są dzisiaj niezwykle popularne. I choć niektóre z nich kosztują sporo, to łatwo znaleźć funkcjonalne i tanie modele. Służą już nie tylko do sprawdzania godziny, ale liczą Twoje kroki, mierzą puls i ilość spalonych kalorii. Co szczególnie ważne – przesyłają te dane na telefon, który zapisze je w historii, dzięki czemu w przyszłości możesz porównywać dane.

Plan treningowy

Wiele z dostępnych na rynku aplikacji ma rozpisany szczegółowy plan treningowy. Podzielony na kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt dni. Często z dopracowanymi ćwiczeniami i instrukcją ich wykonania. 

Programy potrafią też same liczyć czas ćwiczeń i zawierają filmy instruktażowe. Czasem również sugerowaną dietę. Możesz monitorować w aplikacji postępy i „odhaczać” wykonane ćwiczenia, notować codzienną wagę i tryb dnia. Specjalne aplikacje w połączeniu z Twoją domową wagą mogą pokazać Ci, czy jesteś na dobrej drodze ku chudnięciu. 

Ważąc się nie tylko sprawdzisz liczbę kilogramów, ale także poziom nawodnienia, procent tkanki tłuszczowej, czy masy mięśniowej. To niezwykle ważne przy treningach, bo czasem kilogramy pozostają bez zmian, a nasz organizm zyskuje zamiast tłuszczu masę mięśniową. 

Niewiedząc o tym możesz być dla siebie zbyt surowy lub stracić motywację. Aplikacje pomogą Ci porównać wyniki nawet sprzed kilku lat, a także będą dobrym początkiem do zrozumienia i lepszego poznania swojego ciała.

Treningi online

Jeśli nie wiesz, jak zacząć ćwiczyć – poszukaj inspiracji w internecie. To skarbnica wiedzy, która pomoże Ci także w codziennym ruchu. Na YouTube, Facebook-u i innych platformach znajdziesz wiele filmów instruktażowych i podpowiedzi, jak efektywnie ćwiczyć. 

Możesz wybrać ulubione ćwiczenia, znaleźć prowadzącego, który Cię zainspiruje, albo nawet… całą grupę wsparcia! Bo przecież razem raźniej ćwiczyć, nawet jeśli jesteście w różnych miejscach świata. 

Plusem treningów online jest ich dostępność niezależnie od pory dnia czy tygodnia, a także ogromna różnorodność dzięki czemu jednego dnia możesz nauczyć się podstaw baletu, a drugiego boksu czy poćwiczyć z modelkami układy aerobowe.

Po prostu muzyka

Telefony stały się dziś urządzeniami do wszystkiego. Na rynku dostępne są specjalne uchwyty na ramię lub nadgarstek, w których możesz bezpiecznie schować telefon na czas ćwiczeń. Dzięki temu masz go pod ręką i w czasie biegania lub robienia brzuszków możesz posłuchać ulubionej, motywującej muzyki. 

Jeśli wolisz słuchać audiobooków, mogą Ci towarzyszyć także i one. Jeszcze wygodniej będzie, gdy wybierzesz bezprzewodowe słuchawki. Jeśli jednak boisz się je zgubić, na rynku jest sporo modeli przewodowych, dopasowanych do potrzeb aktywnych osób.

Poznaj innych fanów sportu

Internet to okno na świat, dzięki któremu możemy poznać ludzi, z którymi łączą nas wspólne pasje. Dziś nawet nie musisz znać języka, by porozmawiać z osobami z innego zakątka świata. Od czego są aplikacje do tłumaczeń? 

Nawet jeśli uprawiasz niszowy sport, to w globalnej sieci na pewno znajdziesz kogoś, z kim dzielisz tę pasję. Możecie się wspólnie motywować, rozmawiać, a nawet trenować. Albo stworzyć forum lokalnego klubu biegacza i wymieniać się ulubionymi trasami lub umawiać na wspólne treningi.

Znajdź miejsce do ćwiczeń

Jesteś w podróży i nie wiesz, gdzie mógłbyś poćwiczyć? Skorzystaj z jednej z wielu aplikacji z mapą i znajdź idealne miejsce do ćwiczeń. Z łatwością wyszukasz w ten sposób plenerową lub klasyczną siłownię, basen albo bieżnię. 

Łatwo znajdziesz też drogę podczas rowerowej wyprawy albo porannej przebieżki. A może połączysz szybki spacer z odkrywaniem nieznanych zakątków i zwiedzaniem nowych miejsc w Twojej okolicy?

Specjalna dieta

Amatorowi może wydawać się, że dieta nie ma wiele wspólnego ze sportem i aktywnością fizyczną. Jednak jeśli ćwiczysz już od jakiegoś czasu, wiesz zapewne, że to, co jesz, jest niezwykle ważne. 

W pilnowaniu odpowiedniej diety możesz posiłkować się dedykowanymi aplikacjami. Znajdziesz w nich przykładowe menu, szczegółowe przepisy, a nawet listę zakupów. A wszystko po to, by żyło ci się wygodnie i… smacznie.

E-booki

Możesz wykorzystać smartfona także jako nośnik książki elektronicznej. Internet jest pełen e-booków o aktywności fizycznej. Wystarczy, że wybierzesz ulubiony tytuł, wgrasz go do telefonu i możesz korzystać z niego wszędzie tam, gdzie jesteś. Lekka i podręczna biblioteka zawsze pod ręką.

Przypomnienie o ruchu

Jeżeli dużo czasu spędzasz na pracy przy komputerze, zainstaluj aplikację, która przypomni Ci o ćwiczeniach. Zadbaj o swój kręgosłup i ustaw regularne przypomnienia, a telefon da Ci znać, gdy przyjdzie czas na przerwę i rozciąganie albo na wypicie szklanki wody.

Kontroluj zdrowie

Na koniec najważniejsze! Dzięki aplikacjom sportowym możesz kontrolować stan swojego zdrowia. Zwróć uwagę na swój puls, sposób żywienia, utratę kilogramów, wytrzymałość. Jeśli trenujesz od dłuższego czasu, a Twoja kondycja się nie poprawia albo puls jest zbyt niski – wybierz się do lekarza. 

Zapisana w telefonie historia treningów pomoże ci prześledzić aktywność fizyczną i wyciągnąć wnioski. W końcu, jak mówi stare porzekadło – w zdrowym ciele, zdrowy duch.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tematycznie

Powiązane Wpisy

Kiedy ostatnio odpoczywałeś

Doba ma tylko 24 godziny. To prawda niepodważalna. I choć czasami chcielibyśmy ją wydłużyć, to nie ma takiej możliwości. Jednak – nie ukrywajmy – wciąż

Zdrowy sen – 10 porad

Zdrowy sen, to sprawa szczególnie ważna, wręcz kluczowa dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Często go zaniedbujemy albo – co gorsza – świadomie rezygnujemy z