Rodzina w Nowym Roku. 15 małych kroków do zmian

Nadchodzi pora rocznych podsumowań i nowych postanowień. Wszyscy mają tendencję to tego, żeby przeceniać to, co da się zrobić w ciągu jednego dnia, a zupełnie nie doceniać tego, co można osiągnąć w ciągu roku. A przecież nawet największe cele osiąga się metodą drobnych kroczków.

To oczywiste, że warto uprawiać sport. Jeżeli regularnie biegacie, pływacie, a dzieci wozicie na zajęcia sportowe – to wspaniale, tylko tak dalej! Warto jednak pamiętać, że zbawienny wpływ na stan organizmu mają też codzienne, drobne aktywności.

Jeśli w nadchodzącym roku całą rodziną postanowiliście zadbać o zdrowie i kondycję, zapoznajcie się z naszą krótką listą nawyków, które warto wykształcić. Każdy z nich jest bardzo prosty, a możecie zacząć nad nimi pracować nawet dziś. Jeśli będziecie nawzajem się wspierać w wyzwaniu, już niedługo poczujecie efekty!

1. Już od jutra–wybierajcie schody zamiast windy. Będziecie musieli poświęcić na to tylko kilka minut, a mięśnie nóg i grzbietu będą miały okazję popracować.

2. Nawet w trakcie dojazdu do pracy możecie zadbać o kondycję. Jak? Jeśli to możliwe, zrezygnujcie z samochodu i komunikacji publicznej. Wybierzcie rower lub przechadzkę.

3. Jeśli całkowita rezygnacja z dojazdów komunikacją nie jest możliwa – też jest rozwiązanie. Wychodźcie zawsze przystanek wcześniej. Udowodniono, że marsze dobrze działają na kreatywność. Może w ciągu tych kilku minut przyjdzie Wam do głowy rozwiązanie jakiegoś problemu?

4. Kiedy musicie się z kimś spotkać, umawiajcie się na spacer. Na takim spacerowym spotkaniu z klientem omówicie dokładnie to samo, co w domu lub gabinecie, a przy okazji się przewietrzycie.

5. Regularnie sprawdzajcie postawę i prostujcie plecy.

6. Jeśli jeszcze tego nie robicie, a macie taką możliwość korzystajcie ze zniżek na zajęcia sportowe z pracy. Nie ma powodów, żeby tego nie robić!

7. W szkole dzieci mogą być aktywne jeszcze łatwiej niż rodzice. Służą temu m.in. zajęcia wychowania fizycznego, dlatego nie wypisujcie dzieciom zwolnień z WF bez powodu.

8. Dajcie pociechom przykład i przemieszczajcie się po mieście rowerem lub piechotą. Czasem przejście danego odcinka trwa tyle samo, co przejazd samochodem w korkach.

9. Zachęćcie maluchy, żeby grały z rodzeństwem w gumę i skakały na skakance, a jeśli macie ogród, może wiosną nauczycie się grać w ringo?

10. W domu może być najciężej zmienić przyzwyczajenia i oderwać się od komputera, dlatego będziecie potrzebować najwięcej silnej woli. Zdrowym nawykiem jest wychodzenie na świeże powietrze chociaż raz dziennie. Właścicielom psów przyjdzie to łatwiej 😉

11. Zaproście dziadka i babcię do Waszego wyzwania. Po szkole i w weekend zabierajcie ich na spacery do lasu i parku.

12. Jeśli macie ogródek, dbajcie o niego codziennie prze kilka minut. Nawet w zimie możecie np. uprzątnąć zeschłe liście. Tak samo z porządkowaniem garażu lub szafek w mieszkaniu.

13. Przed telewizorem zamiast kanapy umieśćcie duże piłki do pilatesu. Utrzymywanie równowagi ćwiczy mięśnie grzbietu i brzucha. Ograniczy to też czas bezrefleksyjnie spędzony na wpatrywaniu się w ekran.

14. Codziennie sprzątajcie. Możecie włączać stoper na 15 minut. Niech w tym czasie każdy zrobi coś pożytecznego – wyniesie śmieci, opróżni zmywarkę, zmyje brudne naczynia…. Wspólnie przygotujcie do tego specjalną energetyczną playlistę, a zaczniecie to traktować jak zabawę.

15. Pijcie wodę! Ostatni sposób to zmiana najbardziej szkodliwego nawyku żywieniowego, jakim jest picie słodzonych napojów. Mają one bardzo zły wpływ na organizm, spożywane w nadmiarze powodują rozregulowanie gospodarki hormonalnej i nadwagę. Dbajcie o to, żeby wcale ich nie kupować. Tak najłatwiej jest zacząć zdrowe odżywianie!

Nawet takie drobne aktywności będą miały pozytywny wpływ na samopoczucie i jakość snu. Ponadto, regularny wysiłek fizyczny odpowiada za prawidłowy wzrost u dzieci i odpowiedni metabolizm. Zmniejsza też ryzyko wystąpienia wielu chorób. Dlatego nie warto czekać – już dziś zacznijcie wprowadzać w życie nowe nawyki!

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematycznie

Powiązane Wpisy

10 pomysłów na aktywność wiosną

Wiosna to najlepsza okazja na powrót do aktywnego trybu życia. Gdy zima dobiega końca, z utęsknieniem wypatrujemy pierwszych promieni słońca i marzymy o jak najszybszym